02 / 07 / 2018

Jaký vliv má GDPR na affiliate marketing

Dle odborníků není třeba v souvislosti se vztahem mezi partnerským marketingem a GDPR nijak panikařit. Zároveň je ale nutné mít na paměti povinnosti, které z Obecného nařízení o ochraně osobních údajů vyplývají pro všechny.

Před nedávnem jsme přinesli článek s odpověďmi na tři nejdůležitější otázky týkající se affiliate marketingu. Jak je na tom ale partnerský marketing po 25. květnu, kdy vstoupilo v platnost Obecné nařízení o ochraně osobních údajů?

Není třeba panikařit

Odborníci se shodují, že GDPR by do affiliate marketingu (neboli provizního systému) nemělo přinést žádné velké změny. Technologie, na nichž systémy fungují, jsou totiž tvořeny cookies jen částečně a nevyužívají přitom žádné osobní údaje.

Pokud využíváte některou z affiliate sítí, můžete navíc veškeré starosti spojené s ochranou osobních údajů nechat na jejich provozovatelích. Mnoho z nich má vlastní právníky, kteří řeší GDPR celkově pro veškeré své programy.

Co dělat, pokud chcete být klidnější

Pokud na svých stránkách sbíráte kontakty, na které dále rozesíláte partnerské nabídky, je nutné mít na nich informace o zpracování osobních údajů. Nezapomeňte na zaškrtávátko pro udělení souhlasu, případně na informace o cookies. Vaší povinností je pak zajistit bezpečné uchovávání osobních údajů partnerů a nepředávat nikomu data o zákaznících.

Pohybujete se v oblasti affiliate marketingu a narazili jste na specifickou situaci, se kterou si nevíte rady? Neváhejte nás kontaktovat. V týmu máme odborníky, kteří jsou schopni a ochotni s vámi vše probrat a nalézt nejvhodnější řešení.

GDPR je obecné nařízení o ochraně osobních údajů (z angličtiny General Data Protection Regulation). Patří k novým revolučním legislativám EU, která výrazně zvýší ochranu osobních dat. Výrazně ovlivní nakládání s osobními daty vašich zaměstnanců i klientů.

Ochrana osobních údajů, s cílem hájit co nejvíce práva občanů EU proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. Nařízení přináší revoluci v ochraně osobních údajů. GDPR se týká všech firem, institucí, ale i jednotlivců a online služeb, které zpracovávají data uživatelů.

Dát evropským občanům šanci mít větší kontrolu nad tím, co se s jejich daty děje. GDPR zavádí enormní pokuty za porušování nových, přísnějších pravidel v ochraně osobních údajů.

EU nařizuje větším zpracovatelům dat zřídit nezávislou kontrolní funkci DPO (Data Protection Officer), tzv. pověřence pro ochranu osobních údajů. Jeho úkolem bude dohlížet na řádné zacházení s osobními daty a hlásit možné úniky dat či porušení zákona.